Kamis, 12 November 2015

Sumber Adaptogens

Sumber Adaptogens

Mencari sumber adaptogens? Anda telah pasti datang ke tempat yang betul! Banyak herba semula jadi menyokong badan dalam menangani tekanan setiap hari. Kebanyakan ia termasuk berjuang menentang kebimbangan melampau, keletihan, atau kejutan. Adaptogens diperolehi dari alam semula jadi dan juga mencari dalam ubat-ubatan tradisional juga. Mereka tidak tepat campuran walaupun mereka boleh datang dalam bentuk ini tetapi lebih kepada tumbuhan seperti sumber. Anda boleh menggunakan adaptogens oleh diri mereka sendiri atau menambah mereka kepada makanan. Ramai orang hari ini percaya bahawa apabila anda menggunakan herba ini dalam kombinasi - bahawa ia akan langit roket sistem imun anda, meninggalkan anda dengan mudah melawan sebarang penyakit atau jangkitan virus yang datang bersama-sama.

Adaptogens telah digunakan lama sebelum mana-mana kita mendapat tangan kita pada ubat-ubatan moden. Di Asia, mereka benar-benar beriman kepada adaptogen dengan sesuatu yang dinamakan Ayurveda yang biasanya didapati dalam kategori perubatan Cina. Ini adalah salah satu herba yang tidak berbanding dengan orang lain kerana manfaat ia mempunyai. Dengan menyediakan herba khas, anda mampu untuk menghapuskan badan anda daripada apa-apa yang dianggap "najis".

Sepanjang tahun 1940, seorang doktor pandai bernama Nikolai Lazarey datang dengan definisi adaptogens yang semua orang faham dalam perubatan herba. Dia menggunakan perkataan "adaptogen" yang disebut kerana ia akan menyesuaikan diri dengan tekanan daripada hampir tidak lagi hidup di dunia yang penuh dengan peristiwa-peristiwa menekankan. Anda boleh dengan mudah mendapat tekanan daripada apa-apa fizikal, emosi atau kimia yang disebabkan supaya sentiasa memastikan anda mempunyai dos yang baik adaptogens anda.

Hari ini, ramai pengamal dan pakar-pakar dalam kesihatan yang sebenarnya akan menggunakan adaptogens sebagai sebahagian daripada regimen mereka. Mereka akan mencari sumber adaptogens yang sesuai dengan kehidupan kesihatan mereka, memberikan orang yang lebih aktif dan santai. Lagipun, yang mahu menjadi semua tertekan sepanjang masa anyways?

Tidak ada komentar:

Posting Komentar