Kamis, 12 November 2015

Memandu The Pain Away

Memandu The Pain Away

Sakit belakang dan leher badan dan sakit otot yang paling biasa. Walaupun, ia adalah yang paling biasa ia tidak bermakna mereka adalah tipis pedih. Belakang dan sakit leher boleh menjadi terlalu keras, yang kadang-kadang, pesakit tidak dapat melaksanakan tugas harian mereka. Penyebab umum leher dan sakit belakang akan menjadi gaya hidup sendiri.

Mari kita lihat gaya hidup pemandu. Sama ada anda memandu kenderaan ringan dan berat, pemandu akan ke hadapan sering tanpa lemak untuk mencapai kawalan mudah. Kedudukan ini akan menjejaskan leher, kerana kepala tidak disokong oleh sandaran kepala. Dalam jangka masa panjang, ia akan menyebabkan ke dalam ketegangan otot.

Jika anda sering memandu jarak jauh atau memandu untuk hidup, maka anda perlu juga mempertimbangkan jika kereta anda sesuai atau sesuai untuk anda. Pertimbangkan kedudukan stereng. Anda tangan harus menunjuk lurus ke hadapan. A stereng yang tidak berada dalam kedudukan yang seimbang akan berkompromi belakang anda. Pemandu perlu menyesuaikan belakangnya yang akan menggantikan tulang belakang dari kedudukan semula jadi.

Satu lagi perkara yang boleh menyebabkan rasa sakit akan menjadi kekurangan ruang atas. Jika anda adalah seseorang yang tinggi kemudian kereta kompak pasti bukan untuk anda. Kekurangan bilik kepala dan kedudukan tempat duduk yang tidak betul akan menjaga anda daripada meluruskan belakang anda, memaksa anda untuk menurunkan kepala anda ke hadapan. Jika anda adalah orang yang singkat, maka anda perlu duduk dengan selesa tanpa bersandar terlalu banyak, menjaga kepala anda jauh dari sokongan sandaran kepala anda.

Terdapat kajian yang menunjukkan bahawa majoriti kereta di pasaran sebenarnya tidak memberikan sokongan leher yang diperlukan. Itulah sebabnya ia tidak menghairankan bahawa walaupun di bahagian belakang dan walaupun perlanggaran ringan boleh menyebabkan kecederaan whiplash.

Kecederaan whiplash adalah disebabkan apabila leher dan kepala dibuang ke hadapan kerana kesan atau perlanggaran. Leher dan kepala akan bergerak dengan begitu banyak kuasa setakat yang ia akan melampaui kepada pergerakan normal sakit yang menyebabkan.

Selain daripada mencari kereta yang sesuai untuk saiz anda, terdapat juga beberapa senaman yoga yang boleh membantu dalam berurusan dengan kesakitan ini. Terdapat buku-buku, audio dan CD video yang boleh menawarkan latihan pinggang dan lain-lain senaman yoga mudah yang boleh menjadi amalan semasa terperangkap di dalam kesesakan lalu lintas. Ini "Drivetime" yoga akan memberi tenaga dan berehat pemandu menghapuskan kesakitan dan juga kemarahan jalan dan menggalakkan keseluruhan dan kesihatan yang seimbang.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar