Kamis, 12 November 2015

Aloe - Membongkar Ciri-ciri penyembuhan Herb

Aloe - Membongkar Ciri-ciri penyembuhan Herb

Buaya adalah genus mengandungi kira-kira 400 spesies herba berair. Aloe adalah perkara biasa di kawasan tropika dan sub-tropika di Afrika Selatan, Madagascar dan Semenanjung Arab. Aloe sering ditanam sebagai tumbuhan hiasan di dalam periuk. Herba ini telah digunakan untuk tujuan perubatan sepanjang sejarah dan terbukti sangat membantu ketika berhadapan dengan pelbagai masalah kesihatan.

Tumbuhan ini mempunyai batang yang tumbuh dengan ketinggian 4 meter. Batang mungkin mempunyai sama ada sedikit atau tiada cawangan. Daun berisi dan tebal sehingga 20 sentimeter. Kelompok bunga buaya adalah di bahagian atas tumbuhan. The perianth mudah adalah biasanya oren, putih atau rosy-kuning. Walau bagaimanapun, lidah bunga jarang.

Spesies yang paling biasa digunakan untuk tujuan perubatan adalah aloe Krantz, lidah striatula, lidah buaya dan buaya ferox. Anda perlu mengumpul daun herba dan menggunakannya dalam tempoh 24 jam selepas mengumpul. Anda boleh jus daun, juga, dan menggunakan sama ada jus segar atau jus mengewap sebagai sebahagian daripada ubat majmuk. Menyimpan daun di tempat yang gelap dan sejuk (pada suhu antara 4 dan 8 darjah Celsius) selama 12 hari menghasilkan pelbagai perubahan biokimia dalam mereka. Akibatnya, daun mendapatkan sifat-sifat biostimulation, seperti, keupayaan untuk menjana semula sel-sel dan tisu.

Daun Aloe mengandungi emodin, bahan-bahan mucilaginous, vitamin, menapai, bahan-bahan pahit dan lain-lain bahan biologi aktif.
Aloe mempunyai hempedu yang bergerak dan ciri-ciri anti-radang. Di samping itu, herba ini terbukti memudahkan peristalsis usus, menyebabkan cirit-birit dan merangsang pergerakan alat pencernaan. Aloe meningkatkan keupayaan perlindungan badan.
Jus aloe boleh digunakan untuk merangsang selera makan anda, meningkatkan pencernaan, menghilangkan sembelit, merawat kulit yang rosak dan membran mukus, dan menguatkan badan anda selepas penyakit. Hanya mengambil satu sudu teh jus 3 kali sehari setengah jam sebelum makan. Pesakit lemah dan kanak-kanak perlu membuat ubat dengan mencampurkan 100 gram jus aloe, 500 gram walnut pasir, 300 gram madu dan jus 3 atau 4 lemon. Ambil satu sudu teh campuran 3 kali sehari setengah jam sebelum makan.
Daun aloe Juice dan menggunakan jus luaran, dan juga, untuk merawat bernanah luka, ulser, membakar, radang dingin dan ulser trofik. Jus dicairkan merupakan ubat yang baik untuk menangani radang mulut, gingivitis dan sakit tekak.
Jus aloe dan remedi yang amat besar tidak digalakkan untuk wanita mengandung, orang yang mengalami pendarahan buasir dan wanita semasa haid mereka. Ia adalah disebabkan oleh bahan-bahan biologi aktif remedi yang mengandungi. Bahan-bahan ini merangsang tergesa-gesa darah ke bahagian pelvis. Sebelum menggunakan apa-apa remedi buaya, anda perlu berbincang dengan doktor anda.
Ekstrak, berwarna dan jus daun aloe digunakan untuk membuat pelbagai produk kosmetik dan ubatan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar