Kamis, 12 November 2015

Keuntungan Berat Dengan Ayurveda

Keuntungan Berat Dengan Ayurveda

Jika anda belajar dan menggunakan teknik-teknik yang saya akan menunjukkan kepada anda, anda bukan sahaja akan mendapat mereka pound berharga yang anda cari, tetapi anda juga mendapat dalam kesihatan anda.

Statistik mengatakan bahawa orang-orang yang kurang berat badan mengalami keadaan kesihatan seperti yang banyak sebagai orang yang mempunyai berat badan berlebihan. Keadaan kesihatan biasa termasuk tetapi tidak terhad kepada:

Osteoporosis

Anemia

Atase Kebimbangan

Insomnia

Sembelit

Haid tak dijawab

Kesuburan rendah

Ayurveda, "sains kehidupan", menawarkan cara untuk melihat badan yang praktikal, holistik dan semula jadi dalam pendekatannya. Ayurveda melihat tubuh sebagai unsur-unsur dan mengetahui apa elemen menguasai badan anda akan membantu anda dalam memilih apa yang akan menjadi yang terbaik untuk kesihatan anda.

Menurut Ayurveda, berat badan yang rendah dianggap sebagai satu Vata (udara / eter) keadaan. Ini bermakna bahawa individu yang mempunyai banyak unsur udara dalam badan mereka cenderung untuk tidak menambah berat badan. Jika anda berfikir unsur udara yang anda boleh mula memahami bahawa tidak ada bahan ke udara supaya ia mempunyai kualiti yang menjadi cahaya, kering dan sejuk. Apabila melihat untuk menambah berat badan yang anda perlukan untuk membawa masuk barang-barang dan aktiviti-aktiviti yang bertentangan dengan mengeringkan makanan, cahaya dan cold- yang kualiti yang lembap, berat dan panas.

Berikut adalah 3 langkah-langkah tindakan untuk menambah berat badan menggunakan ilmu Ayurveda.

Langkah 1: Pastikan makanan anda adalah lembap. Makan hanya makanan yang mempunyai beberapa bentuk kelembapan di dalamnya. Ini termasuk tenusu, casseroles, sup, stew dan air minuman. Elakkan makanan kering seperti sayur-sayuran mentah, buah-buahan mentah, buah-buahan kering, keropok, kerepek, biskut, kek beras, ryvita, kek oat dan bijirin.

Langkah 2: Makan makanan yang berat. Makanan yang berat termasuk tenusu (krim, susu, yogurt, mentega), roti dan pastri segar, pasta dan daging. Beri diri anda rutin sekitar makan dan tidur supaya anda memastikan anda mendapat semua makanan yang diperlukan oleh badan anda dan anda mendapat tidur yang anda perlukan. Rest dianggap berat dan terutamanya jika anda tidak tidur sepanjang malam yang anda perlukan untuk memastikan anda sedang berehat dalam hari anda.

Langkah 3: Makan makanan yang panas. Makanan panas mencerna lebih baik dan membolehkan badan kita untuk menyerap nutrien dalam makanan. Apabila barang-barang makanan sejuk mereka sukar pada sistem penghadaman dan mereka tidak dapat diserap dengan mudah. Elakkan ais makanan sejuk dan minuman seperti ais krim beku dan yogurt beku terutama pada musim luruh dan musim sejuk bulan. Makanan panas adalah makanan yang dimasak dan dimakan panas. A, iklim yang panas dan lembap juga akan disyorkan untuk sesiapa sahaja yang kurang berat badan.

Buat masa ini saya mahu anda

Membuang apa-apa barang makanan yang kering (tiada kelembapan), ringan dan sejuk.
Membuat diri anda komitmen bahawa anda hanya akan makan makanan yang panas, lembap dan yang telah dimasak
Anda akan makan sekurang-kurangnya 5 kali sehari. Ini akan mengambil beberapa perancangan di pihak anda untuk berfikir terlebih dahulu apa yang hendak kamu makan, tetapi ia akan menjadi berbaloi perancangan.
Membuat diri anda jadual yang akan kelihatan seperti ini:

Bangun masa huluan 7: 30-8am
Masa Breakfast- 8: 30-9am
Activity- 9: 30-11: 30
Snek 11: 30-12
Aktiviti 12: 30-2
Makan tengah hari 2-2: 30
Aktiviti 2: 30-5
Makan malam 6/5
Rehat / Relaksasi 6: 30-8pm
Snek 8-8: 30
Bedtime jam 10-11 malam
Ingat, apabila anda makan snek atau makan, pastikan anda duduk dan melakukan apa-apa lagi. Apabila anda makan dan tidak memberi perhatian kepada makan anda tidak akan menyerap makanan dengan betul dan anda tidak akan mencerna. Elakkan makan di mana sahaja, menonton televisyen, berdiri, membaca, bekerja atau apa-apa lagi yang akan mengalih perhatian anda daripada makanan anda.

Beritahu saya apa yang anda fikirkan mengenai artikel ini. Tinggalkan saya mesej / maklum balas.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar