Kamis, 12 November 2015

Adakah Anda Takut Berpeluh Tangan Anda akan memalukan Anda Pada Tarikh Pertama Anda?

Adakah Anda Takut Berpeluh Tangan Anda akan memalukan Anda Pada Tarikh Pertama Anda?

Saya pasti anda tidak sabar-sabar untuk keluar pada tarikh yang pertama dengan lelaki comel? Pada masa yang sama anda juga bimbang masalah Berpeluh tangan anda yang akan berlaku seperti yang anda mahu untuk memegang tangan dengannya? Tidak ada yang lebih buruk daripada memegang tangan berpeluh seseorang di samping cuba untuk menjadi romantis. Mari kita lihat lebih ke dalam masalah berpeluh berlebihan dan apa yang boleh dilakukan untuk mengurangkan masalah ini.

Berpeluh berlebihan dipanggil hiperhidrosis. Ini jenis berpeluh boleh berlaku pada ketiak, kaki, tangan atau mana-mana sahaja anda berpeluh. Ramai orang yang terjejas oleh keadaan ini di seluruh dunia. Ini berbeza daripada berpeluh biasa, dengan syarat ini, anda boleh menjadi basah atau lembap dari pagi hingga ke malam. Adakah anda mempunyai masalah ini? Jika anda ia mesti rasa anda dengan kritikal tentang tarikh pertama ini datang.

Anda mesti tertanya-tanya apa yang perlu dilakukan jika dia mahu memegang tangan. Anda juga boleh mengambil berat tentang terlalu berpeluh di kawasan-kawasan lain badan anda juga dan jika ada akan menjadi bau. Adakah anda berfikir bagaimana anda boleh menyimpan pengering tangan anda? Ini boleh mengambil keseronokan daripada tarikh untuk anda. Siapa yang mahu bimbang tentang berpeluh apabila anda ingin berehat dan bersenang-senang? Bukan anda atau saya pasti.

Sekarang terdapat banyak rawatan untuk peluh berlebihan. Antiperspirants sering ditetapkan terlalu mengawal peluh berlebihan. Ini tidak berfungsi untuk semua orang dan rawatan lain merit. Doktor boleh menetapkan ubat-ubatan untuk masalah ini.

Penghalang beta, clonidine hidroklorida dan anticholinergics telah didapati berkesan. Ini kerja dengan menghalang kelenjar peluh, yang menjimatkan pada semua berpeluh. Berpeluh tangan boleh dikurangkan dengan menggunakan ubat-ubatan. Walau bagaimanapun, mereka tidak boleh diambil jangka panjang kerana kesan sampingan mereka. Ini juga boleh menyebabkan penglihatan kabur, kencing pengekalan mulut kering, kemerosotan dalam ucapan dan fungsi lain di tekak dan mulut, jantung berdebar-debar dan sembelit.

Jika ini tidak berfungsi pada tangan berpeluh anda maka anda boleh cuba iontophoresis yang merupakan proses menggunakan arus elektrik yang lembut dan air untuk memekatkan kulit pada kaki atau tangan. Blok kulit tebal peluh dari datang ke permukaan.

Suntikan Botulinum toksin (Botox) ke dalam kawasan yang terjejas oleh peluh berlebihan telah terbukti menjadi rawatan yang berkesan. Jika tiada rawatan di atas bekerja maka pembedahan mungkin menjadi pertimbangan sekurang-kurangnya untuk berpeluh ketiak. Ini kerja-kerja pada saraf di kawasan itu, tetapi boleh menyebabkan berpeluh yang berlaku di tempat-tempat lain sebagai kesan sampingan.

Ada rawatan semula jadi yang ada untuk tangan berpeluh anda juga jika anda tidak suka pilihan perubatan. Ini tidak mempunyai kesan sampingan yang rawatan di atas boleh. Rawatan biasanya melibatkan mengetahui yang makanan boleh mencetuskan berpeluh terlalu antara lain. Mengubati masalah Berpeluh tangan anda dengan melihat ke dalam rawatan semula jadi yang terdapat hari ini. Kemudian apabila bahawa tarikh pertama mendapat di sini anda tidak perlu bimbang tentang mempunyai tangan yang lembap atau basah, dan boleh memegang tangan dengan penuh keyakinan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar