Kamis, 12 November 2015

Mereka telah Ditambah Kafein untuk Apa?

Mereka telah Ditambah Kafein untuk Apa?

Kesihatan Dear Reader Sedar,

Seorang lelaki berjalan ke dapur dalam gerak perlahan, menguap dan menggosok bahunya. Bajunya yang unbuttoned dan belum dilakukan tali leher itu. Lelaki ini tidak boleh mendapatkan bersama-sama. Dia berjalan kanan lalu peti sejuk, dan kanan lalu isteri dan anak-anak yang dia tidak perasan beliau. Dia pergi terus ke kabinet dan mengambil sebuah kotak "Bayer AM."

Tiba-tiba, matahari naik dan dia pada kelajuan penuh. Tali leher dilakukan, dia dimenangi jaket dan beg bimbit dan dia keluar pintu dengan senyuman. Saya melihat ini pagi semalam komersial selepas saya melakukan rutin PACE biasa saya dan berpaling di acara Hari ini. Saya menggelengkan kepala saya dengan penuh kekaguman. Anda akan berfikir lelaki yang sakit dan memerlukan pelega kesakitan. Tetapi iklan itu berkata Bayer AM adalah "digubal untuk kecergasan dan untuk melawan keletihan." Benar-benar ... ia hanya aspirin dengan kafein.

Saya berfikir kepada diri saya sendiri, syarikat-syarikat dadah akhirnya melakukannya. Mereka telah menemui satu cara untuk mengisi sepanjang hari dengan pil penahan sakit. Saya tidak mencadangkan ubat-ubatan untuk melegakan kesakitan secara umum. Saya lebih suka menggunakan nutrien dan herba. Tetapi sekarang ubat-ubatan ini yang diiklankan pil hairan sedikit untuk mendapatkan anda melalui setiap bahagian dalam sehari. Kerana saya pasti anda sedar, aspirin boleh menyebabkan anda berdarah ke dalam usus anda. Itulah tempat yang tidak baik berdarah kerana anda mungkin tidak tahu ia berlaku. Dan setiap tahun ada orang yang mati dengan cara ini.

Anda mungkin berfikir yang acetaminophen pelega kesakitan adalah alternatif yang lebih selamat, tetapi ia mempunyai isu-isu juga. Hampir separuh daripada semua kegagalan hati berkaitan dadah di Amerika Syarikat adalah dari acetaminophen overdose.1 Apa lagi, acetaminophen mengurangkan salah satu yang paling penting pejuang radikal bebas badan anda, glutathione.2 Terdapat banyak cara semula jadi untuk mendapatkan diri anda akan selepas anda pada waktu pagi, sentiasa berwaspada sepanjang hari dan mendapat tidur malam yang baik. Perkara yang paling penting yang anda boleh lakukan untuk memberi tenaga kepada diri anda sepanjang hari adalah untuk meluangkan sedikit masa bersenam pada waktu pagi. Regangan, gerak badan, bermain tenis, atau hanya 12 minit melakukan senaman seperti saya menunjukkan kepada anda dalam program PACE saya adalah semua yang anda perlukan untuk tenaga yang akan berlangsung sepanjang hari.

Jika anda fikir anda perlu rangsangan pagi, dapatkan ia secara semula jadi dengan menghirup beberapa teh hijau. Ia penuh dengan nutrien penyembuhan, bersama-sama dengan dos yang sederhana kafein. Ia akan membuat anda up, tanpa rasa takut cawan biasa kopi.

Seterusnya, jika anda tinggal di kawasan yang gelap, sedikit membuka tirai atau langsir anda sebelum anda tidur pada waktu malam. Kebanyakan orang menutup tirai dan langsir ketat untuk mengelakkan semua cahaya pada waktu tidur. Tetapi anda mahu beberapa cahaya matahari untuk aliran ke dalam bilik tidur anda pada waktu pagi kerana cahaya matahari merangsang kelenjar pineal di dalam otak dan bangun anda secara semulajadi.

Untuk bantuan tidur, minum secawan susu suam setengah jam atau lebih sebelum tidur. Ia adalah satu ubatan yang lama, tetapi masih bekerja seperti azimat. Ini kerana susu mengandungi tryptophan - asid amino tidur yang menyegarkan. Tetapi jika anda tidak suka susu atau mengalami intoleransi laktosa, anda boleh cuba makanan tambahan tryptophan. Menggunakan Dos permulaan 250 mg setengah jam sebelum tidur. Jika itu tidak menghasilkan tidur yang berkualiti baik, meningkatkan dos kepada 500 mg.

Untuk kesihatan yang baik,
Al Sears, MD

1. Sood, Gagan K., MD, "Kegagalan hati akut," Medscape Rujukan Klinikal 25 Jun 2009
2. Moore, et al, "Modulation acetaminophen yang disebabkan hepatoksisiti oleh CAR reseptor xenobiotik," Sains 2002; 298: 422-424

Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai Wellness Penyelidikan dan Consulting, panggilan (866) 792-1035 atau layari: Pemulihan Semulajadi - Kesihatan dan Kesejahteraan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar