Kamis, 12 November 2015

Cepat-Pemangku Jangkitan Pundi Kencing Pemulihan Home

Cepat-Pemangku Jangkitan Pundi Kencing Pemulihan Home

Jangkitan pundi kencing atau jangkitan saluran kencing (UTI) yang dikenali sebagai cystitis perubatan biasanya disebabkan oleh bakteria berbahaya. Bakteria mencapai pundi kencing dari uretra. Tanda-tanda lazim berkaitan jangkitan ini termasuk kerap membuang air kecil, membakar semasa membuang air kecil bersama-sama dengan sakit perut yang lebih rendah. Ubat perubatan konvensional untuk jangkitan pundi kencing adalah antibiotik. Walau bagaimanapun terdapat kebimbangan yang semakin meningkat, rawatan melalui antibiotik meningkatkan peluang jangkitan berulang sebagai sistem saluran kencing menjadi antibiotik tahan. Rawatan rumah jangkitan pundi kencing berasaskan secara semula jadi mempunyai hasilnya menjadi lebih popular di kalangan pesakit kerana sifat bertindak puasa dan keselamatan.

Masalah utama dengan antibiotik - adalah bahawa rawatan menghapuskan perisai perlindungan semula jadi yang berlaku bakteria (bakteria baik) yang baris pembukaan luar uretra. Terdapat banyak ubat-ubatan rumah yang berkesan yang anda boleh gunakan untuk merawat pundi kencing atau UTI jangkitan. Artikel ini akan merangkumi beberapa rawatan rumah yang paling popular yang tidak hanya berkesan tetapi berpatutan juga. Ia terbaik untuk cuba beberapa ubat-ubatan ini bersama-sama dan bukannya bergantung kepada hanya satu.

Home Pemulihan Popular di Jangkitan Pundi Kencing

Cranberry - Membeli jus cranberry tanpa gula. Cadangan pengambilan adalah 500ml setiap hari. Jika anda tidak suka rasa cranberry anda boleh mengambil pil kranberi. Dos yang disyorkan ialah 250 -500 mg 3 kali sehari. Cranberries berkesan kerana ia berhenti bakteria daripada "melekat" kepada lapisan pundi kencing.

Bawang putih - ubat kuat bukan hanya untuk jangkitan pundi kencing tetapi keadaan kesihatan yang lain jangkitan yis tersebut. Anda boleh menelan ulas segar mentah (2-3) setiap hari dalam makanan anda atau mengambil makanan tambahan bawang putih. Dos yang disyorkan adalah 900mg setiap hari. Bawang putih adalah berkesan kerana ia meningkatkan pengeluaran sel-sel imun "kuman-makan".

Bersama-sama dengan ubat-ubatan ini rumah adalah disyorkan untuk minum banyak air - minum segelas air tulen setiap jam. Yang terhasil membuang air kecil meningkat akan membantu flush keluar dari tubuh anda bakteria berbahaya yang menyebabkan jangkitan.

Untuk melegakan sakit pundi mengambil 25 minit mandi sitz yang hangat dua kali sehari. Anda juga perlu mengelakkan iritasi biasa yang memburukkan pundi kencing kelak: kopi, alkohol, kafein, coklat, jus limau, soda dan lada sehingga jangkitan telah dibersihkan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar