Kamis, 12 November 2015

Perubatan Alternatif dan Terapi

Perubatan Alternatif dan Terapi

Kesihatan alternatif adalah berdasarkan terutamanya pada 'model penyembuhan semula jadi' yang menggunakan perubatan herba, terapi diet, perubatan Orthomolekul, senaman, terapi asli, dan penyembuhan tenaga untuk menggalakkan kesihatan. Terapi alternatif juga boleh termasuk apa-apa dari aromaterapi, yoga, reiki, hidroterapi, terapi magnet, meditasi, akupunktur, dan pelbagai teknik lain yang digunakan oleh orang lain untuk beribu-ribu tahun. Banyak sains moden terus menggunakan rawatan alternatif untuk melengkapkan rawatan perubatan moden. Orang di seluruh dunia masih menggunakan rawatan alternatif kerana mereka bekerja dan telah menjadi tradisi budaya.

Terdapat bentuk yang kian meningkat terhadap perubatan Barat dipanggil Perubatan Bersepadu. Ini cara berfikir yang baru adalah gabungan hebat penyembuhan tenaga tradisional dan moden, dan ubat-ubatan barat.

Mengapa ia dipanggil Perubatan Komplementari dan Alternatif?

Terapi alternatif adalah rawatan hanya diketahui sebelum penemuan antibiotik, dan lain-lain rawatan perubatan moden. Perubatan alternatif adalah ubat yang selamat dan terbukti asal. Mereka menyediakan rawatan untuk orang yang berurusan dengan sakit kronik dan penyakit.

Sesetengah Medical Systems Alternatif

Terapi Berasaskan biologi

Terapi biologi berasaskan melibatkan penambahan khasiat seseorang dengan ekstrak tambahan, nutrien, herba dan / atau makanan tertentu. Terapi alternatif adalah amalan bukan konvensional yang merawat pesakit yang menggunakan makanan tambahan, akupunktur, hipnosis, dan pelbagai teknik lain. Terapi biologi berdasarkan amnya menggunakan makanan tambahan yang termasuk tumbuhan, mineral, vitamin, asid lemak, protein dan probiotik. Terdapat kajian di mana saintis sentiasa membuktikan bahawa makanan, vitamin, dan mineral yang berguna dalam memerangi penyakit seperti berkaitan kanser brokoli atau sambungan wain serangan jantung. Juga, peningkatan kualiti dan harga yang boleh diterima disebabkan berjuta-juta orang untuk beralih kepada terapi biologi berasaskan untuk membantu mereka yang mempunyai masalah kesihatan mereka.

Mind-Body Therapies Based

Terapi minda-badan adalah satu set campur tangan yang memberi tumpuan kepada kaitan antara emosi, mental, sosial, kerohanian, dan tingkah laku faktor dan pengaruh mereka ke atas kesihatan. Contoh sebahagian daripada terapi yang digunakan termasuk tai chi, reiki, hipnosis, seni, bunyi pergerakan, dan terapi muzik, meditasi dan yoga. Ini terapi menggunakan pelbagai teknik yang bertujuan untuk meningkatkan keupayaan minda untuk merangsang penyembuhan semula jadi, menjejaskan fungsi badan dan melegakan gejala.

Badan Berasaskan Teknik manipulasi

Amalan berasaskan badan-manipulatif adalah dianggap terapi alternatif. Teknik-teknik ini termasuk Alexander Teknik, Rolfing atau Integrasi Struktur, tengkorak Sacral dan kiropraktik. Ini terapi umumnya memberi tumpuan kepada struktur dan sistem badan, termasuk tulang dan sendi, tisu lembut, dan sistem peredaran darah dan limfa.

Adakah anda ingin maklumat lanjut?

Terdapat pelbagai laman web yang menyenaraikan nama, maklumat hubungan dan penerangan asas dan terperinci lain pengamal holistik dalam setiap bidang amalan.

Artikel ini adalah untuk tujuan maklumat sahaja dan tidak boleh dianggap sebagai saranan atau rujukan kepada amalan perubatan alternatif. Sila pastikan anda menilai pengamal anda sebelum memilih untuk memastikan mereka berada dalam bidang yang tepat untuk anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar