Kamis, 12 November 2015

Sudut cheilitis Diet - Apa Untuk Makan Untuk Melindungi Diri Anda

Sudut cheilitis Diet - Apa Untuk Makan Untuk Melindungi Diri Anda

Jika anda sedang mengalami keadaan ini, anda tidak perlu saya untuk memberitahu anda bagaimana menyakitkan ia boleh. Anda mungkin tertanya-tanya jika terdapat diet cheilitis sudut khas yang dengan cepat boleh menyembuhkan perpecahan dan kudis di sekitar bibir anda. Malah, makanan yang kita makan boleh memberi kesan yang besar ke atas kesihatan kita secara keseluruhan dan boleh membantu untuk melindungi daripada cheilitis.

Salah satu faktor penyumbang kepada keadaan ini adalah sistem imun yang lemah. Oleh itu, jika anda makan makanan yang seimbang yang sihat, ini akan secara semula jadi meningkatkan pertahanan anda, berkesan melawan keadaan dari luar dan dalam. Walaupun, jika anda mempunyai keadaan yang sudah, diet cheilitis sudut mungkin tidak benar-benar menyembuhkan, tetapi ia pasti boleh membantu.

Salah satu komponen utama diet cheilitis sudut adalah besi. Sumber-sumber utama zat besi ialah sayur-sayuran berdaun hijau, seperti kale dan kubis, kuning telur, daging merah tanpa lemak, hati dan aprikot. Jika anda fikir anda mungkin terutamanya kekurangan besi, makanan tambahan yang boleh membantu dan ia adalah dinasihatkan untuk makan makanan yang kaya dengan zat besi dengan minuman yang kaya dengan vitamin C, seperti jus oren untuk membantu penyerapan. Satu lagi nutrien sangat bermanfaat adalah vitamin B2, juga dikenali sebagai riboflavin. Ini biasanya dijumpai dalam produk tenusu, daging, bijirin dan sayur-sayuran berdaun. Vitamin B3 juga sangat baik untuk mereka yang terdedah untuk mempunyai cheilitis sudut dan boleh didapati di tanpa lemak daging, beras, kacang, kubis bunga, yis dan ikan.

Serta makanan tertentu di atas, diet cheilitis sudut perlu mengikut garis panduan diet yang secara umumnya sihat dan ini bermakna makan sekurang-kurangnya 5 hidangan buah-buahan segar dan sayur-sayuran, kacang, kacang, biji, karbohidrat kompleks dan rendah hasil tenusu lemak. Anda juga perlu minum sekurang-kurangnya 2 liter air yang ditapis setiap hari dan mengelakkan toksin diketahui, seperti alkohol, tembakau dan dadah.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar