Kamis, 12 November 2015

Satu Rawatan Alternatif untuk Jangkitan Telinga

Satu Rawatan Alternatif untuk Jangkitan Telinga

Jangkitan telinga adalah penyakit yang paling biasa di kalangan kanak-kanak, dengan 10 juta kes baru setiap tahun. Menyumbang lebih satu pertiga daripada semua lawatan kanak-kanak, ia adalah salah satu keadaan yang paling menyakitkan kanak-kanak mungkin menghadapi. Secara statistik, hampir separuh daripada semua bayi akan mengalami jangkitan telinga tengah pada tahun pertama hidup mereka. Pada usia 3, sekurang-kurangnya dua pertiga daripada semua kanak-kanak akan telah mengalaminya.

Jangkitan telinga (juga dikenali sebagai otitis media) boleh menjadi virus atau bakteria. Cepat marah, demam, dan sakit adalah antara simptom yang dilaporkan. Selalunya, ia mengikuti atau mengiringi penyakit lain, seperti sinusitis sejuk atau biasa. Jangkitan telinga selepas komplikasi penyakit sejuk atau lain-lain yang biasa mempunyai masa yang lebih mudah membangun sejak rintangan biasa untuk jangkitan adalah rendah. Dengan cara yang sama bahawa tekanan emosi memberi kesan kepada sistem imun, tekanan fizikal ke atas sistem saraf pusat mengurangkan rintangan kami sakit.

Dalam beberapa kes, jangkitan telinga boleh bertukar menjadi keadaan yang kronik yang mungkin memerlukan rawatan biasa. Setelah kronik, ia boleh mengakibatkan risiko kehilangan pendengaran yang serius, dan juga masalah perkembangan dan bersuara.

Telinga biasa Jangkitan Rawatan
Rawatan konvensional bergantung kepada penggunaan antibiotik. Antibiotik mungkin terbukti berkesan dalam kes-kes di mana keadaan ini bakteria di dalam alam semula jadi. Penyelidikan telah menunjukkan bahawa, dalam erti kata yang terbaik, antibiotik boleh dibandingkan dengan sistem badan sendiri imun. Penggunaan tetap antibiotik, bagaimanapun, boleh menyebabkan badan untuk menghasilkan bakteria dadah tahan. Dalam kes ini, antibiotik bukan sahaja akan berbuat apa-apa untuk menangani virus sebenar, ia juga akan melakukan sedikit untuk melegakan kesakitan. Ia juga boleh meningkatkan risiko berulang.

Bagi kanak-kanak di bawah umur 2, jangkitan telinga adalah pembedahan kedua paling kerap dilakukan. Kes yang teruk juga mungkin memerlukan "tiub telinga," dalam bentuk tympanostomy atau myringotomy. Kaedah-kaedah drastik digunakan dalam kes-kes seperti apabila cecair berterusan dalam telinga dan pendengaran pesakit terjejas.

Tabung-tabung melegakan tekanan telinga dan mengurangkan pembentukan cecair dengan membenarkan udara segar mengalir melalui. Kaedah ini boleh menjadi efektif, tetapi 20 hingga 30 peratus daripada pembedahan ini perlu diulangi. Jika jangkitan masih ada selepas pembedahan, adenoidectomy (pembedahan daripada adenoids) boleh disyorkan. Apabila kanak-kanak menjalani pembedahan ini, anestesia umum digunakan.

Satu Rawatan Alternatif: Bagaimana Chiropractic Boleh Bantu
Selain daripada menggunakan antibiotik dan jalan keluar dengan pembedahan (ies), sesetengah ibu bapa sedang mencari untuk kaedah alternatif untuk menangani jangkitan telinga anak mereka. Pelbagai kajian telah menunjukkan bahawa otitis media telah bertambah baik dengan rawatan kiropraktik. Satu kajian yang dijalankan oleh National Institute of Health mempunyai keputusan berikut: 93% daripada semua episod telah bertambah baik dengan pelarasan kiropraktik, dan 43% dengan hanya satu atau dua rawatan. Faktor-faktor seperti tidak mempunyai sejarah penggunaan antibiotik dan usia muda dikaitkan dengan rawatan yang paling sedikit diperlukan. Data kajian tersebut menyimpulkan terdapat batasan campur tangan perubatan dan penjagaan kiropraktik boleh mengurangkan gejala-gejala jangkitan telinga kanak-kanak.

Untuk kajian di atas, Teknik Sacral Occipital untuk menyekat pelvis dan menjadi doktor daripada kinesiology digunakan diubah suai telah digunakan. Regimen terdiri daripada tiga rawatan setiap minggu selama 1 minggu, kemudian dua seminggu selama 1 minggu, diikuti dengan satu rawatan seminggu. Rawatan dihentikan sebaik sahaja gejala bertambah baik.

Untuk rawatan jangkitan telinga, doktor tumpuan kiropraktik manipulasi atasan serviks, dengan penekanan khusus meletakkan di belakang tengkorak atau tulang belakang yang pertama di leher. Pelarasan di bahagian belakang tengkorak (occiput) membantu mengalirkan telinga tengah. Kiropraktor bertujuan untuk menggerakkan saliran cecair, menggalakkan pembentukan antibodi sendiri kanak-kanak.

Dalam kes-kes yang teruk, pelarasan kiropraktik pada mulanya dibuat secara tetap, jika tidak setiap hari, asas. Kemajuan dipantau menggunakan tympanogram untuk melihat bagaimana bendalir penyaliran.

Secara keseluruhan, penjagaan kiropraktik untuk kanak-kanak bergantung kepada pelarasan yang membenarkan kanak-kanak untuk melawan jangkitan telinga. Sebaik sahaja kanak-kanak boleh membangunkan tentangan mereka sendiri untuk mereka, telinga ialah sering dapat pulih dengan sendiri. Walau bagaimanapun, apabila faktor-faktor tambahan seperti pendedahan kepada asap atau tiub Eustachio luar biasa berbentuk hadir, masalah ini mungkin lebih sukar untuk dirawat.

Bercakap dengan chiropractor anda mengenai rawatan jangkitan telinga. Beliau akan mengambil kerja, borang yang sesuai dengan umur lembut rawatan untuk anak anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar