Kamis, 12 November 2015

Cara Terbaik untuk Deal Dengan Alzheimer

Cara Terbaik untuk Deal Dengan Alzheimer

Penyakit Alzheimer adalah gangguan otak dinamakan sempena pakar perubatan Jerman, Alois Alzheimer, yang pertama kali menggambarkannya pada tahun 1906. Alzheimer adalah penyakit otak yang progresif dan maut yang menjejaskan lebih daripada 5.3 juta rakyat Amerika dan 35.6 juta orang di seluruh dunia. Alzheimer memusnahkan sel-sel otak, menyebabkan kehilangan ingatan dan masalah dengan pemikiran dan tingkah laku teruk sehingga menjejaskan kerja, hobi sepanjang hayat atau kehidupan sosial. Alzheimer menjadi lebih teruk dari masa ke masa, dan ia adalah maut.

Alzheimer adalah bentuk yang paling biasa demensia, istilah umum untuk kehilangan ingatan dan kebolehan intelek yang lain cukup serius untuk mengganggu kehidupan seharian. Penyakit Alzheimer merangkumi 50 hingga 80 peratus daripada kes-kes demensia.

Pemikiran baru - Hubungan Macular Degeneration dan Penyakit Alzheimer

Salah satu penanda biologi kesihatan yang paling penting, sel-sel stem, hadir dalam setiap tisu mata. Sebagai contoh, mereka boleh didapati di kanta, kornea, retina, saraf optik, dan pada kapilari di dalam otak. Katarak kortikal, yang adalah hasil daripada tindak balas protein misfolded berpunca daripada sel stem, adalah Batu Rosetta Penyakit Alzheimer. Lensa mengekalkan populasi sel stem yang hidup meliar dan membezakan sepanjang hayat. Fungsi kanta dasarnya sebagai sel stem gergasi tunggal dan kapsul masa. Ia tidak memusnahkan sel-sel lama dengan apoptosis tetapi menggunakan sel stem muda untuk terus memupuk sel-sel yang lebih tua. Jadi kanta menyediakan rekod sejarah hidup individu dari embrio ke usia tua. Oleh itu kanta ternyata menjadi kaya dengan maklumat perubatan tentang masa lalu, semasa, dan kesihatan masa depan.

Sesetengah klinik maju telah ditentukan melalui pengalaman dan melalui penyelidikan kesusasteraan, bahawa formasi tertentu dalam mata secara langsung berkaitan dengan Penyakit Alzheimer di dalam otak. Korelasi Ini adalah logik memandangkan 60% daripada kapasiti otak yang terlibat dalam penglihatan. Data klinikal menunjukkan bahawa faktor-faktor risiko (dan latar belakang) untuk Macular Degeneration dan Penyakit Alzheimer bertindih. Klinik-klinik ini telah menemui protokol rawatan yang berjaya untuk Macular Degeneration dan hibrid rawatan ini amat berkesan untuk merawat pesakit Penyakit Alzheimer.

Ini adalah benar walaupun pesakit yang agak maju dalam penyakit ini dan mengalami kehilangan ingatan jangka pendek yang ketara. Jika anda atau orang yang dikasihi tidak sanggup untuk menerima rawatan standard untuk Alzheimer mencari alternatif, terdapat klinik yang dikendalikan oleh doktor yang serius yang ingin membantu.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar