Kamis, 12 November 2015

Adakah Ia Kemungkinan Untuk menjadi lebih tinggi Selepas baligh? Rahsia menjadi lebih tinggi Tips Didedahkan

Adakah Ia Kemungkinan Untuk menjadi lebih tinggi Selepas baligh? Rahsia menjadi lebih tinggi Tips Didedahkan

Adakah mustahil untuk menambah lebih banyak inci kepada ketinggian anda selepas akil baligh? Ya, ia adalah mungkin. Tetapi apa yang anda lakukan pada masa itu sangat penting dan anda perlu mengerahkan banyak usaha jika anda ingin mencapai potensi pertumbuhan penuh anda. Pertumbuhan menegak pada manusia mungkin walaupun selepas zaman remaja. Bahkan beberapa terus menjadi lebih tinggi selepas usia dua puluhan.

Jika anda secara genetik terdedah kepada menjadi tinggi, maka anda tidak akan mempunyai masalah sama sekali. Walau bagaimanapun, bagi majoriti yang lebih pendek, ia adalah sukar untuk mendapatkan bahawa inci tambahan selepas dua puluhan mereka. Anda tidak perlu risau. Terdapat pelbagai cara untuk menjadi lebih tinggi selepas akil baligh. Anda boleh melakukan ini dengan makanan, ubat-ubatan, regangan, dan pakaian.

Makanan yang betul boleh membantu anda menjadi lebih tinggi selepas akil baligh. Makanan yang kaya dengan kalsium seperti tauhu, susu, dan kacang soya membina dan menguatkan tulang badan. Asid amino dalam makanan yang kaya dengan protein membekalkan nutrien asas untuk membina otot dan tulang sel-sel.

Satu cara lain untuk menambah lebih banyak inci kepada ketinggian anda adalah melalui HGH (hormon pertumbuhan manusia). Up HGH peluang peningkatan pertumbuhan badan, menjadikan otot dan tulang yang lebih besar dan bulkier. Walau bagaimanapun, HGH mempunyai kesan sampingan yang berbahaya apabila mengambil semasa dan selepas pengambilan dadah.

Jika ketinggian tidak boleh dipertingkatkan dengan segera, sentiasa ada cepat. Ini bermakna bahawa pakaian anda menambah ilusi estetik ketinggian kerangka badan anda. Anda akan kelihatan lebih tinggi jika anda memakai pakaian dengan warna solid. Anda juga akan kelihatan lebih tinggi jika anda adalah pakaian dengan pinstripes menegak. Lelaki lebih pendek juga boleh memakai kasut lif untuk rangsangan ketinggian segera. Kasut lif menyembunyikan insoles untuk menambah ketinggian tanpa membuat ia jelas bahawa dia memakai tumit.

Terakhir tetapi bukan-kurangnya, dengan cara yang lain daripada yang semakin meningkat tinggi selepas akil baligh adalah melalui latihan yang betul. Senaman ini membantu orang yang ingin tumbuh tinggi selepas akil baligh. Peregangan flexes tulang badan dan otot, sekali gus memberi tulang belakang ini ligamen peluang untuk berkembang. Walau bagaimanapun, berhati-hati apabila anda melaksanakan latihan tersebut.

Terdapat masa apabila orang mengambil ungkapan "tiada kesakitan, tiada keuntungan" serius. Mereka mungkin berfikir bahawa ia adalah satu perkara yang baik jika mereka mencederakan diri mereka apabila melakukan senaman tersebut. Perlu diingat bahawa latihan adalah untuk mengukuhkan dan flex badan, tidak menyalahgunakannya. Yoga adalah rutin senaman popular untuk peningkatan ketinggian.

Jika anda melakukan perkara-perkara di atas betul, ia tidak mustahil untuk anda menjadi lebih tinggi selepas akil baligh. Walau bagaimanapun, garis bawah adalah bahawa ketinggian tidak seharusnya menjadi isu besar. Jadi, jika anda belum mencapai potensi pertumbuhan penuh anda walaupun anda telah lakukan senaman ini, anda tidak perlu risau. Lagipun, kejayaan dalam hidup tidak bergantung kepada bagaimana tinggi anda berada.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar