Kamis, 12 November 2015

Chiropractic - Fibromyalgia Chiropractic

Chiropractic - Fibromyalgia Chiropractic

Apakah Chiropractic Fibromyalgia?

Selepas osteoartritis, Fibromyalgia adalah satu penyakit yang paling biasa yang berkaitan dengan artritis. Ia adalah suatu keadaan reumatik yang sering kali salah diagnosis dan sangat salah faham. Ciri-ciri yang paling biasa ialah keletihan serta sakit sendi dan otot meluas. Walau bagaimanapun, gejala berikut keadaan yang biasanya berlaku bersama-sama:

• keresahan dan / atau kemurungan

• ambang kesakitan menurun

• keletihan melumpuhkan

• sendi tender

• Sakit yang meluas

Rawatan kiropraktik untuk Fibromyalgia

Penjagaan kiropraktik adalah berasaskan teori bahawa kebanyakan penyakit dan kesakitan berpunca dari rangka struktur juling. Tujuan kiropraktor adalah penyelesaian kesakitan dan gejala-gejala yang berkaitan dengan membetulkan ketidakseimbangan dalam struktur rangka. Dalam tahun-tahun kebelakangan ini, lebih ramai pesakit telah beralih kepada ahli tulang kerana mengalami sakit belakang dan leher serta kejang kaki. Oleh itu, semakin ramai ahli tulang telah merawat pesakit Fibromyalgia yang menderita dengan maladies ini.

Adakah ini satu rawatan berkesan untuk penghidap Fibromyalgia?

Yang paling mudah pelarasan kepada leher dan tulang belakang seseorang boleh menyebabkan pemulihan keseimbangan yang betul dalam pengangkutan badan. Ramai pesakit mendapat kelegaan daripada sakit-sakit badan mereka menurut leher ini dan penjajaran tulang belakang kerana ia menyebabkan penurunan ketara dalam kesakitan yang mereka alami dalam tubuh mereka. Selain itu, terdapat beberapa kajian dalam tempoh 25 tahun yang lalu untuk menunjukkan bahawa rawatan kiropraktik adalah pilihan lebih ubat penahan sakit yang ditetapkan.

Kajian-kajian lain telah mengkaji keberkesanan penjagaan Fibromyalgia kiropraktik di mana tumpuan adalah manipulasi tulang belakang. Ia telah mendedahkan bahawa teknik ini tidak melegakan gejala. Dalam beberapa kes, ia mengambil masa 15 rawatan atau kurang penderitaan individu dengan penyakit ini merasa kurang penat dan sakit yang jauh lebih rendah daripada apa yang mereka telah mengalami. Mereka juga menyatakan bahawa kualiti tidur bertambah baik.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar