Kamis, 12 November 2015

Kemagnetan dan Kesihatan Anda

Kemagnetan dan Kesihatan Anda

Apa Kemagnetan?

Kemagnetan adalah satu kuasa tarikan (atau penolakan) yang bertindak pada satu jarak. Bila-bila masa yang dicas zarah bergerak, ia mewujudkan medan magnet sekitar laluannya perjalanan. Kemagnetan merujuk kepada fenomena yang berkaitan dengan medan magnet, dan daya magnet yang ia menyebabkan. Daya magnet dikenakan antara dua kutub magnet boleh memberi manfaat atau memudaratkan bergantung kepada keadaan.

Apa Adakah Kemagnetan Mempunyai Kaitan Dengan Kesihatan Saya?

Secara jujur, terdapat banyak pandangan yang bercanggah apabila ia datang kepada kemagnetan, dan kaitannya dengan kesihatan dan kesejahteraan. Manusia adalah makhluk dalam fakta magnet, dan kita dikelilingi oleh medan elektromagnet yang boleh mempengaruhi kesihatan kita, kedua-dua positif dan negatif. Teruskan membaca untuk melihat bagaimana jenis magnet boleh memberi kesan kepada anda ...

Sumber Kemagnetan

Kemagnetan adalah sumber sejagat. Ia telah menetapkan bahawa semua sel hidup adalah elektromagnet secara semula jadi. Terdapat dua sumber kemagnetan:

Sumber Asli (Sumber Positif)

Hanya ada dua sumber kemagnetan semulajadi yang ada pada kita - otak kita dan di bumi.

Otak Sebagai Sumber Magnetic

Sel-sel otak kita mempunyai keupayaan untuk menjana tenaga elektrik dan menghasilkan berdenyut, medan elektromagnet dengan kecekapan. Apabila frekuensi magnetik berdenyut otak sepadan dengan frekuensi pelbagai tisu dan organ-organ, otak dan bumi bekerja bersama-sama untuk mewujudkan "resonans magnetik". Apabila resonans magnetik berlaku, ini membolehkan badan untuk membaiki sel-sel yang rosak, membuat enzim dan meningkatkan imuniti.

Resonans magnet adalah apa yang membolehkan MRI ini (Magnetic Resonance Imaging) untuk membolehkan kita untuk melihat di dalam badan kita. MRI mengukur getaran dalam badan kita dengan itu mewujudkan imej.

Bumi Sebagai Sumber Magnetic

Bumi bertujuan untuk memberikan medan magnet kekal yang badan kita boleh menarik apabila untuk meningkatkan tindak balas molekul.

Ahli-ahli sains telah mencatatkan penurunan dalam kekuatan medan magnet Bumi sejak 165 tahun yang lalu. Hari ini medan magnet bumi adalah kira-kira 0.5 Gauss. Adalah dianggarkan bahawa 4000 tahun yang lalu, kekuatan medan Bumi adalah 5.0 Gauss. Ini adalah penurunan yang ketara. Oleh kerana medan magnet Bumi semakin berkurangan, badan kita tidak sentiasa dapat mencapai resonans magnet perlu untuk memulihkan dan meremajakan organ dan tisu kami. Ini meninggalkan kita berisiko untuk penyakit.

Medan Elektro Magnet (EMF ini) (Sumber negatif)

Medan elektromagnet adalah gabungan medan elektrik dan medan magnet yang dihasilkan oleh objek bercas elektrik. EMF boleh mempunyai frekuensi yang lebih tinggi dan berbahaya daripada sumber semula jadi kemagnetan dan mereka juga boleh mencemarkan udara, air dan makanan.

Bahaya Terlalu Banyak Pendedahan kepada yang EMF

Zaman teknologi yang kita hidup dalam telah kita terdedah kepada EMF negatif itu setiap hari dan pada tahap yang lebih tinggi dan lebih kuat berbanding sebelum ini. Sebagai terlalu terdedah kepada EMF ini boleh mempunyai kesan berbahaya pada kesihatan anda dan kesejahteraan:

• Anda boleh meletakkan diri anda pada risiko mengalami penyakit kronik resonans magnet dalam tubuh anda boleh diatasi dengan frekuensi elektrik, dengan itu menghalang keupayaan organ-organ dan tisu-tisu anda untuk membaiki diri mereka sendiri.

• Medan Elektro boleh menyebabkan tekanan elektromagnet pada tubuh kita.

Apa Sumber magnet Adakah Anda Menghadapi harian?

Fikirkan semua sumber kemagnetan anda terdedah kepada setiap hari, atau hampir setiap hari: telefon bimbit, ketuhar gelombang mikro, televisyen, monitor komputer, lampu neon, talian kuasa, dan senarai seterusnya dan seterusnya! Walaupun negatif memberi kesan mungkin tidak akan berlaku, mereka yang hadir. Te berikut menyediakan anda dengan beberapa langkah yang boleh diambil untuk mengurangkan pendedahan anda kepada yang EMF:

• Elakkan membeli sebuah rumah berhampiran talian kuasa voltan tinggi atau laman kuasa;

• Elakkan penggunaan komputer yang tidak perlu - mereka mengeluarkan elektromagnet bidang-bidang dari semua pihak;?

• Elakkan membawa telefon bimbit atau pembantu peranti peribadi ke atas diri anda sepanjang hari;

• Gunakan telefon anda pada speaker apabila mungkin;

• Cari alat dengar yang menawarkan pengurangan sinaran elektromagnet (tiub udara). Adakah penyelidikan anda pada satu ini, kerana beberapa teknologi akan mengeluarkan radiasi yang lebih;

• Pilih peranti dengan SAR paling rendah (Speci? Kadar Penyerapan c) kemungkinan yang mengukur kekuatan magnet? ELD diserap oleh badan. Kedudukan SAR boleh didapati dalam talian;

• Elakkan tidur dengan selimut elektrik;

• Elakkan diri dalam persekitaran cahaya uorescent sepanjang hari - pijar cahaya adalah lebih kurang berbahaya?;

• Hadkan penggunaan ketuhar gelombang mikro kerana ia mungkin memberi kesan kepada molekul makanan yang anda makan. Jika anda lakukan, menggunakan bahan-bahan yang selamat seperti kaca untuk gelombang mikro makanan anda;

• Hadkan penggunaan TV anda dan mengelakkan tidur di hadapan salah sepanjang malam;

• Hadkan penggunaan peralatan elektrik peribadi seperti pisau cukur elektrik dan pengering rambut.

Bagaimana "Menarik" Kesihatan yang Lebih Baik

Magnet A terdiri daripada satu positif dan satu tiang negatif - Utara dan Selatan. Oleh kerana setiap tiang menarik molekul dengan caj lawan, dan kerana badan kita terdiri daripada molekul yang kedua-dua positif dan negatif didakwa, ia dipercayai bahawa magnet di badan kita boleh membawa kepada darah yang lebih baik? Ow. Dengan meningkatkan darah? Ow, sel-sel kita lebih mampu menyerap oksigen, dapatkan akses kepada nutrien lebih penting, membersihkan badan daripada toksin dan mempercepatkan pembaikan tisu rosak.

? Selain meningkatkan peredaran darah, teori lain kenapa magnet memberi faedah t badan termasuk:

• Mempunyai kesan ke atas zat besi dalam darah

• Mengubah keseimbangan pH badan

• Menambah baik kekonduksian elektrik sel

• Merangsang pertumbuhan sel baru

Faedah Kesihatan magnet

Konsep menggunakan magnet untuk kesihatan dan penyembuhan adalah satu konsep yang agak baru di Amerika Utara, namun tiada apa yang baru tentang idea bahawa magnet mempunyai keupayaan untuk menggalakkan penyembuhan. Mereka telah digunakan dalam kapasiti ini selama beratus-ratus tahun dan biasanya digunakan di negara-negara Timur hari ini. Walaupun begitu, terapi magnet dianggap sebagai terapi alternatif dan tiada tuntutan perubatan secara rasmi boleh dibuat berkaitan dengan faedah yang ts?. Walau bagaimanapun, terdapat banyak kajian yang menunjukkan kesan positif magnet pada:

• Fibromyalgia

• neuropati kencing manis

• Kanser

• Sklerosis berbilang

• Arthritis

• Melancarkan peredaran darah

• Pengurusan Sakit

• Pemulihan daripada kecederaan

• penyembuhan Am dan selepas pembedahan pemulihan

• Tidur

Kelebihan Sleep magnet

Kerana Bumi waktu tua magnet? Telah menurun, idea di sebalik katil magnet adalah untuk memulihkan kesan semulajadi medan magnet Bumi. Tidur di atas katil magnet pulsa badan anda dengan cara yang sama anda mengecas bateri telefon bimbit anda pada waktu malam.

Sistem Sleep magnet juga berfungsi dengan merangsang kelenjar pineal dalam otak yang menghasilkan hormon melatonin, hormon yang bertanggungjawab untuk mengawal selia corak tidur. Kajian telah menunjukkan bahawa apabila orang menggunakan pad magnet, kelenjar pineal mereka dirangsang dan mereka mengalami tidur yang lebih baik.

Apa Untuk Lihat Untuk Dalam Magnet A

Tidak semua magnet adalah sama. Design adalah sangat penting dalam usaha untuk magnet untuk menyediakan anda dengan manfaat kesihatan. Berikut adalah beberapa garis panduan asas untuk mencari:

• Satu -equal reka bentuk sama sisi panjang dan sudut untuk mencipta medan magnet yang konsisten.

• magnet antara 300 - 5000 Gauss, jika digunakan untuk pengurusan kesakitan.

Siapa Tidak Perlu Gunakan magnet

Walaupun, kerana artikel ini membuktikan, magnet bermanfaat kepada kesihatan many- terdapat individu yang tidak perlu menggunakan magnet. Individu-individu ini termasuk:

• Wanita hamil

• Orang yang menggunakan peranti perubatan seperti perentak jantung, de? Brillator, atau pam insulin dan,

• Orang yang menggunakan patch yang menyampaikan ubat melalui kulit (Malangnya, magnet boleh menyebabkan pengembangan salur darah, yang boleh menjejaskan penyampaian ubat.)

Jika anda tidak pasti sama ada atau tidak anda boleh menggunakan magnet berunding pembekal penjagaan kesihatan semula jadi anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar