Kamis, 12 November 2015

MN Chiropractors Membentuk Rangkaian Baru

MN Chiropractors Membentuk Rangkaian Baru

Kiropraktor MN sedang diminta untuk mempertimbangkan untuk menyertai rangkaian seluruh negara baru ahli tulang. Rangkaian, Lodge Network Doktor adalah cetusan idea pengasas Dr. Wayne Dahl daripada SUMA MRI di Golden Valley, MN.

Rangkaian ini bertujuan untuk menjadi kuasa motif profesion kiropraktik di Minnesota. Laporan mencadangkan bahawa maksimum 25% daripada tulang di Minnesota adalah ahli-satunya kumpulan lain di negeri ini kiropraktik, Minnesota Chiropractic Association. Lodge Rangkaian doktor melihat bahawa kiropraktor akan perlu untuk menyatukan diri mereka sendiri dan membangunkan lebih banyak pengaruh jika mereka akan berjaya menyokong untuk profesion.

Kebimbangan utama kepada ahli tulang di Minnesota dan seluruh Amerika Syarikat adalah percubaan baru-baru ini oleh profesion perubatan untuk mengurangkan skop chiropractor ini amalan. Walaupun kiropraktik mempunyai perwakilan kebangsaan yang kuat dalam Persatuan Chiropractic Amerika dan Persatuan Chiropractors Antarabangsa, pada negeri Chiropractics tahap perwakilan lebih dicairkan. Ini adalah amat penting kerana skop amalan diberi mandat oleh kerajaan negeri. Profesion kiropraktik dapat melihat sendiri dikecutkan satu negara pada satu masa. Dengan hanya 25% daripada chiropractor pada masa ini diwakili oleh Minnesota Chiropractic Association, jika tulang akan mengelakkan serangan profesion perubatan 'pada skop amalan, kita perlu menjadi lebih kuat di peringkat negeri.

Ahli tulang biasa dengan serangan oleh Persatuan Perubatan Amerika. Dalam apa yang dirujuk sebagai kes Wilke dengan tulang, profesion kiropraktik berjaya mempertahankan dirinya daripada percubaan AMA untuk menghapuskan kiropraktik. Pada tahun 1963 AMA menubuhkan Jawatankuasa perdukunan. (Jawatankuasa itu pada mulanya dipanggil Jawatankuasa Chiropractic). AMA dirancang percubaan di seluruh negara untuk menyekat kiropraktik. Dalam kes ini Wilke AMA didapati bersalah melanggar undang-undang anti-amanah.

Empat dekad kemudian, pada tahun 2006 AMA mengambil ketetapan untuk membiayai kajian ahli tulang, akupuntur dan naturopaths kelayakan. Ia berbuat demikian dengan kerjasama kumpulan AMA-disokong, "Skop Amalan Perkongsian". Tujuan utama Skop Amalan Perkongsian adalah untuk menghadkan skop amalan semua pengamal kesihatan bukan perubatan.

Kerjasama ini kini seolah-olah telah berkembang menjadi strategi. Skop amalan ahli tulang kini sedang diserang pada peringkat negeri, dan negeri yang pertama adalah Texas. The Texas Medical Association telah menyaman Lembaga Texas Pemeriksa Chiropractic dan menentang hak ahli tulang untuk mendiagnosis. Mereka berhujah bahawa hanya doktor perubatan mempunyai hak untuk mendiagnosis pesakit.

Kepimpinan Lodge Rangkaian Doktor melihat bahawa Minnesota tulang perlu bersedia untuk serangan seperti itu di Minnesota juga. Oleh itu keperluan untuk rangkaian yang bukan sahaja menjaga tulang, tetapi perhimpunan mereka untuk mempertahankan status profesional mereka.

Lodge Network Doktor telah mula menaja seminar berpatutan yang dikemas dengan maklumat terkini untuk membantu kami mengekalkan kemahiran diagnostik kami dan menjaga kita menyampaikan atas penjagaan garis untuk pesakit kami. Seminar ini juga direka untuk membantu doktor menjadi lebih arif dalam bidang utama amalan yang menjejaskan garis bawah. Orang Berjadual termasuk ahli tulang nasional terkenal, pakar radiologi, peguam dan doktor perubatan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar